Nieuws

Lesonal lanceert nieuwe kleurentools

28-01-2014

Lesonal heeft met Colors on Display en Color Variant Descriptor, twee krachtige nieuwe opties in QuickMix. Met de beschikbaarheid van deze tools levert Lesonal een gemakkelijke oplossing voor haar klanten, wanneer de autokleurcode ontbreekt, de autokleurcode naar meer dan één kleur verwijst of wanneer een gloednieuwe autokleur nog niet is afgebeeld in de conventionele documentatie.

Na het invoeren van het automerk, model en productiejaar en een druk op de knop "toon kleurpastille", toont Colors on Display (CoD) op het beeldscherm weergaven van standaard- en gerelateerde kleuren, waarmee autoschadeherstellers visueel de juiste kleur en formule kunnen selecteren. Met Color Variant Descriptor (CVD) kan de autospuiter de kleur van de auto vergelijken met de standaardpastille van de Lesonal varianten documentatie. Tijdens de beoordeling wordt er gecontroleerd op helderheid, kleurverzadiging, kleurrichting en grofte, zowel in het vooraanzicht als in de flop. Met deze informatie kan de autospuiter door middel van duidelijke symbolen of omschrijvingen de beste variant kiezen.

Hoewel computerschermen in het verleden al waren uitgerust met digitale kleurenchips, waren deze niet voorzien van de geavanceerde analyses zoals Lesonal die maakt met haar AM6i spectrofotometer. Dit apparaat heeft zes gezichtspunten en een ingebouwde camera die textuur meet. Bij CoD kan de gebruiker de "spotlight" knop bedienen om te zien hoe de kleur beïnvloed wordt door een toenemend intensieve lichtbron en om subtiele effecten weer te geven zoals glinstering en textuur. CoD toont het oppervlak ook in gebogen vorm, waardoor de beoordelaar kan zien hoe de kleur en de effecten veranderen afhankelijk van het gezichtspunt. Door het toevoegen van essentiële informatie uit de uitgebreide database, is de QuickMix software bij CVD in staat om kleurvarianten precies te beschrijven. Dit stelt de spuiter in staat om met vertrouwen de juiste kleurvariant te kiezen, en levert een besparing van tijd, geld en materialen op in combinatie met een veel grotere kleurnauwkeurigheid.

"Wij zijn trots dat wij deze krachtige, geïntegreerde tool leveren," zegt Ben Zweers, Directeur Color Marketing. "Ons doel is om tot een robuust, betrouwbaar en eenvoudig kleurproces te komen bij het repareren van voertuigen. Het digitaliseren van het hele proces van kleurbeheer is de manier bij uitstek om dit te bereiken en deze twee tools brengen ons weer een stap dichter bij dat doel. Deze toevoegingen aan ons aanbod besparen autoschadeherstelbedrijven tijd en geld en zorgen voor grotere kleurnauwkeurigheid. We zijn vastbesloten om leider te zijn in de branche op het gebied van kleur, omdat wij begrijpen dat autobezitters alleen genoegen zullen nemen met een perfecte match. Plus, de vakmensen die onze producten gebruiken rekenen op ons om die perfectie te leveren."

"Als wij zeggen: 'De juiste kleur, in één keer, elke keer,' dan menen wij dat echt," voegt Ben Zweers toe. "Wij maken gebruik van de meest geavanceerde technologie die er bestaat in de industrie om onze klanten een geweldige prestatie te leveren, evenals geweldige betrouwbaarheid en succes in de markt."

 


Meer nieuws